livingmydreampalma.blogg.se

Inspiration, food, training, interior design .....

Nytt år med löften ....... träning

Publicerad 2017-01-24 09:51:51 i Allmänt,

Är du en av alla som avgett ett nyårslöfte som handlar om träning. Häromdagen skrev jag om att du kan träna upp din "Grit" - konsten att inte ge upp. Följande gäller: Grit Cardio - riktigt tuff och effektiv konditionsträning. Allt för att öka din förbränning, ingen utrustning, du använder bara din egen kroppsvikt. Grit Plyo - rörelser som ökar din spänst, explosiv träning. Steglåda och viktplanta används. Allt till musik.
Är så tacksam att denna underbara miljö som Palma Tennis Club erbjuder här på Mallorca finns som har blivit mitt andra hem. Självklart så är det enklare att bli motiverad när solen skiner och man laddar en massa extra energi. Jag började träna när jag var 5 år och då var det klassisk balett. En vanlig vecka för mig idag så tränar jag minst 3 st 1timmes pass med innehållande endast styrketräning plus att så mycket jag hinner försöker jag även hinna med konditionsträning några timmar per vecka, antingen PW's eller gå på band och ultimat är att även lägga till två timmars tennispass per månad. Never give up = Grit ! Ett sätt att leva, det är bara att bestämma sig. Men självklart så är maten du äter väldigt avgörande hur du mår. I min bok Mallorca a la Camilla finns det recept på några av mina mättande favoritsoppor som passar utmärkt att göra extra mycket av att ha färdigt i kylen som räcker länge.
Min bok, Mallorca a la Camilla kan du köpa hos: Butik Salta Stänk, Waxholm. Butik Nordiska Hem, Danderyd. Restaurang La Piazza, Djursholm. Salong Barristaan, Stockholm. Salong Coppar, Stockholm.
Du kan också självklart köpa min bok på Mallorca! Lycka till med din träning och matlagning

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla Bröms

Living my dream on Mallorca

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela