livingmydreampalma.blogg.se

Inspiration, food, training, interior design .....

En weekend i Kalix....med Grappa o Fernet

Publicerad 2016-04-14 00:22:46 i Allmänt,

Fyllde väskorna med varma kläder, dax för sista fotojobbet till boken.
Flög till Kalix, kalla men vackra Norrland två dagar innan min underbara fotograf Stephanie skulle anlända. Tilde skulle få årets sista chans att åka slalom. Många maträtter blev det, fredagskvällen blev det hemmagjord pizza med rödkålssallad som självklart kommer att finnas med som recept i min bok, tillägnad till dig Anne! Hade det inte varit för alla min vänner som tjatat så att jag ska skriva en bok med recept så vet jag inte om det hade blivit av. Så TACK för att ni tjatat så. Vi åt rätt mycket mat så det blev en hel del Grappa och Fernet Branca också. Vi pimplade, halstrade lax, drack kokkaffe från öppen eld. Boken kommer att vara klar till mitten av September när bokmässan går av stapeln.
Vilken tur att Tilde fick åka skidor eftersom det troligtvis var sista helgen backen var öppen. Inga köer och 40 sek för ett dagskort, helt fantastiskt. På vägen hem från Norrland gjorde vi ett snabbt stop i Stockholm och hade en liten mysig familjefödelsedagsmiddag i kära Sumpan.
Godnatt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla Bröms

Living my dream on Mallorca

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela